Rek.+ Hayvan barınak

Yasaklı Site

21 Ağustos 2014 Perşembe

Sorgulamayın Çözüm Üretin!



SORGULAMAK KOLAYI SEÇMEK , ÖNEMLİ OLAN ÇÖZÜM

Bedensel engelli olduğum için mecburen tekerlekli sandalyeyle sokağa çıkıyorum veyâ çeşitli ortamlarda bulunuyorum... Engelimle ilgili sorular soranlar var tabii meraktan, ama sorarken de çok tuhaf, kırıcı olabiliyorlar...

"Ne oldu buna? doktora götürdünüz mü? ameliyat oldu mu?"tarzındaki sorular, özellikle beni çok rahatsız ediyor. Benim spastik olduğum, zâten doktorların teşhisiyle tanı olarak konulmuş, niye bana bu soruyu sorduklarını bir anlasam, rahatlayacağım... 

Hadi bunu geçtim, hastalığımın sebebini annemden öğrenip,bana acıyarak"Allah şifâ, sabır, güç kuvvet versin, çok zor"diyenler de cabası, sanki ben bu dünyâya anneme zorluk çektirmek, onu hayattan ve canından bezdirmek için gelmişim gibi bu duâyı etmek yerine, bu duâları olgun, rahatlatıcı, güç verici bir dille söylemek daha güzel olmaz mı? 

Gelelim beni rahatsız eden bir başka soruya; etrâfında engelli görmemiş çocukların, bana teleskop inceler gibi bakarak "Bu hâlâ mı yürüyemiyor? bu kadın hasta mı?" diye sorması da ayrı bir rahatsızlık verici konu benim için...

Bizlere böyle davrananlar çoğaldığı takdirde, elbette topluluktan uzak oluruz, bu soruları magazin muhâbirleri gibi önümüze dikilip sormak mı işiniz gücünüz? yoksa, onların engel durumuna göre yapıtlar inşâ edip onları topluma kazandırmak mı? bunu düşünüp hareket edin ki, biz de insan olduğumuzu gösterelim...
Uzun lafın kısası,sorgulamayın! çözüm üretin!

Pınar Görgün

BENZER KONULAR 
Nasrettin Hoca
İnsan sevgisi üzerine
Dolunay
Engelliler bir toplumun aynasıdır
Engel terörünü durdurun
Sorgulamayın, çözüm üretin
Yaramaz çocuk (Masal)
Adile Teyzeden masallar 
Sebze ve Meyvelerle yapılan heykelcikler





Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok: