Rek.+ Hayvan barınak

Yasaklı Site

25 Kasım 2011 Cuma

Perice_ den ANNELER GÜNÜNÜ Anarken




ANNELER GÜNÜNÜ ANARKEN...

Konuk Yazarımız  Perice_ den

HAKKIN ÖDENMEZ ANNE...!

(Yeniden güncellendi 11.5.14)
İnsanoğlu alışırmış zamanla herşeye, kor alevler bırakırmış yerini küllere! Çaresizlik çökünce yüreklere, boşun eğmek düşer kullara elbette. Her şeyin yeri belki doldurulabilir. Ama ANNE benzemez hiç bir şeye. Doldurulamaz bir boşluktur. Burnunun direğini sızlatan. İçinde mum gibi ince ince yanan.

Bir hastalan annendir ilk aklına gelen. O ses senindir ahhh anam ahhh diyen! Ölüm döşeğinde bile olsan anandır aklına gelen, anandır sana gözüken. Ne yârindir, ne arkadaşın ne de bir başkasıdır seni teselli eden ve gerçekten seven. 

Böyle yüce bir duyguyu içimize yerleştiren o büyük yaratandır ANNE sevgisini bize bahşeden. 
Böylesine büyük bir sevgiden vazgeçilebilir mi? Böyle bir sevginin yeri doldurulablir mi? Böyle bir sevgi yılda bir gün anılabilir mi?

Tüm Anneler bir melek değilmidirler? Benim annemde bir melekti. Ben annemin sarı kınalı kuzusuydum. 

Ellerimi bırakıp gittiği o günden beri ayaklarım yere bastı, pembe bulutlardan hızla yere çakıldım. kahkahamı kaybettim, içime bir boşluk hakim olurken yüreğimde kocaman kapanmaz sürekli kanayan bir yara açıldı. 

Hayat anlamını yitirdi. Sanki şu kocaman dünya da kimsesiz, sevgisiz, korumasız kaldım. Hayatla mücadele gücümü kaybettim. 

Ellerim şimdi boş ve soğuk ama yine de umudumu yitirmiyorum. Neden mi? Nedeni şu; her fani bir gün ölümü tadacak ya, bir gün bende elbet öleceğim ve annemin yanına gömülmek nasip olursa onunla bu dünyanın topraklarında aynı mekanda yatacak bedenim. 

Ruhum ise onunla berzah aleminde olacak. Vuslat var yani! Kimine saçma bile gelse bu düşünce bana umut veriyor beni teselli ediyor. İnanın sırf bu yüzden ölüm bile bana düğün dernek geliyor.

Bu günü icat edenler neden düşünmemişler ki? Bu günün benim gibi annesini kaybetmişlere, annesini tanıma kısmetine sahip olmamışlara, anasız büyümüş öksüz, yetimlere dokunacağını.

Bu günün bizim gözlerimizide yaş olacağını neden düşünmemişler neden? 

ANA gibi bir kavramın bir kutsal değerin sırf ticari amaç uğruna birilerinin cebine para girsin diye yılda bir güne sığdırılması çıldırtıyor beni. 

Birileri cukkasını doldurmak uğruna bu kutsal kavramı kullanırken sızım sızım sızlatıyor bizlerin yüreklerini. Kim bu vicdansız? Kim ki kanatıyor yaraları, acıtıyor yürekleri!

Ben buradan bütün ANNELERİN ANNELER GÜNÜNÜ yılda bir gün değil, 365 günün gecesi gündüzü ve her saniyesinde kutluyorum ve o mukaddes ellerinden sevgi ve saygı ile öpüyorum.

Benim gibi anasızlara gelince; onların yüreklerindeki sızıyı anlıyor ve vuslat bir gün mutlaka var diyerek kendilerini kavuşacakları o günün özlemi ile teselli etmelerini, umutlarını yitirmeden sabırla beklemelerini şu acıyan yüreğimin derinliklerinden diliyorum.
Uykusuz gecelerde sen vardın
Şevkatli kollarınla sardın
Besledin, büyüttün, öğrettin
Hakkın ödenemez ANNE!

ANNE benzemez hiç bir şeye
Doldurulamaz boşluktur yürekte
Burnunun direğini sızlatan mum gibidir
Yürekte yanan ince ince...

Perice__






Share
Bizi Takip Edin

Hiç yorum yok: